5 lutego 2020 roku odbył się odwrócony escape – room w bibliotece – gra dedykowana wszystkim pierwszoklasistom
mieszkającym w internacie. Gra polegała na odnalezieniu i rozwiązaniu kolejnych zadań ukrytych w przestrzeni
budynku naszej szkoły, co zapewniało uczestnikom ,,przepustkę” do biblioteki. Zadania
związane były głównie z literaturą i książkami. Uczestnicy musieli wykazać się
nie tylko znajomością lektur, ale też kreatywnością, spostrzegawczością,
umiejętnością samodzielnego myślenia, jak i pracy w zespole. Każda z drużyn (czerwona,
zielona, żółta, niebieska) musiała rozwiązać odnalezione przez siebie zadania,
zmagając się z łamigłówkami logicznymi, słownymi i literackimi. Celem każdej
drużyny było zebranie ośmiu liter
niezbędnych do ułożenia hasła, odnalezienie klucza i dostanie się do
biblioteki. Była to też okazja do odkrywania szkoły w nieco innej, wieczornej i
tajemniczej odsłonie. W poszukiwaniu wskazówek do kolejnych zagadek, każda
grupa odbywała wędrówkę szkolnymi korytarzami w ciemnościach, oświetlanych
tylko blaskiem latarek. Jak się okazało, była też nieoczekiwana zagwozdka w
postaci zaginionego klucza. Zwyciężyły dziewczęta z drużyny ,,czerwonej”, które
jako pierwsze pokonały wyznaczoną trasę łamigłówek, zebrały wszystkie litery, odnalazły klucz i dostały się ,,tajemnym
wejściem” do biblioteki. Wszystkie drużyny pomyślnie ukończyły swoje zadania, udało
się skompletować litery, a dzięki
współpracy uczestników powstało hasło podsumowujące grę ,, Biblioteka – dobre
miejsce dla człowieka”. Organizatorem gry była Sylwia Ziembicka przy współpracy
pań: Katarzyny Żakiety, Luizy Korpowskiej i Anny Kiełbasy.
Oprac. Sylwia
Ziembicka
P1050867
P1050865
P1050863
P1050858
P1050854
P1050853
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycieZGODA